JOHOR BAHRU, 16 April 2022 – Sempena musim Ramadan, Toppen Shopping Centre telah menganjurkan program Iftar bersama sebahagian daripada 40 kanak-kanak kurang bernasib baik dari Rumah Perlindungan Fitrah Qaseh dan Pusat Jagaan Kasih Setanggi hari ini.

Seperti yang dipetik oleh Nicole Tong, Pengurus Pemasaran Pusat Beli-belah Toppen, “Dalam amalan sebagai ahli komuniti kami yang bertanggungjawab secara sosial, pasukan Toppen kami mencipta inisiatif Iftar di The Topp ini untuk menyumbang kembali kepada komuniti dan untuk berhubung semula dengan semua orang sejak 2 tahun yang lalu. tahun telah sukar dengan Pandemi Covid-19. Selain itu, acara ini juga bertindak sebagai khidmat menyantuni anak-anak dengan menyebarkan kasih sayang melalui makanan pada bulan Ramadan yang mulia ini.

Kedua-dua rumah, Fitrah Qaseh dan Kasih Setanggi adalah Badan Bukan Kerajaan yang mengambil kanak-kanak kurang bernasib baik di bawah jagaan mereka dan menyediakan tempat tinggal yang selamat. Menjaga kanak-kanak berumur antara 4 hingga 6 tahun, Kasih Setanggi kini mempunyai seramai 30 orang anak dalam jagaan mereka. Fitrah Qaseh ditubuhkan pada 2015, di mana mereka kini menampung lebih 90 kanak-kanak yang terdiri daripada bayi baru lahir hingga remaja berumur 18 tahun. Sebahagian daripada mereka kehilangan tempat tinggal, sebahagian daripada rumah anak yatim manakala selebihnya berasal daripada keluarga yang dilanda kemiskinan.

Leave a comment

Leave a ReplyCancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.