Warong Tok Ki Kampung Parit Jambol, Parit Raja Batu Pahat port sarapan – jbfoodclub.com

Kali ini Abang pergi jauh sikit sarap. Habis korang tak rekemen mana nak sarap kat jb. Tak susah pon nak cari warong ni. Dah sampai tol ayer hitam tu bawak je slow-slow ke Parit Raja. Alhamdulillah makan semua sedap. Patutlah ramai yang makan sini, ada juga geng uthm yang datang sini jadikan port sarapan. Korang …

Nasi Beriani @ Restoran Shahab Beriani House

Nasi Beriani. Kalau dahulu jika ingin memakan nasi beriani hanya didapati pada musim perkahwinan. Sekarang tidak lagi, restoran yang mendiakan hidangan nasi beriani kini berlambakan. Tetapi yang paling popular ialah Nasi Beriani Batu Pahat. Kenapa dengan Batu Pahat. Krew pun tidak tahu. Kalau dekat Kuala Lumpur, ada sahaja yang menmbah Nasi Beriani Batu Pahat, kesahihannya …